Communiceren

POSITIEF

Alle reden voor optimisme? Nog niet. Maar wel positief blijven kijken naar projecten die weer gaan komen. Na de zomer gaan er weer vakbeurzen van start. Een beurs als Interpack is verplaatst naar Februari 2021 en lijkt nog ver weg. Evenals de IBA in 2021. Het is van belang om je echt weer te gaan onderscheiden. Met alle zorgen van vandaag kun je dat bijna niet voorstellen maar toch is het zo. Onderscheiden. En is Lees verder…

Communiceren

TRAINEN IN JE THUISKANTOOR

Trainen in je thuiskantoor. Nu hebben veel mensen daar tijd voor. Dus gebruik die tijd goed. Verdiep je in de waarde van trainen bij topsport. Kijk en luister naar de deelnemers bij de O.S. Ik zie een parallel met vakbeurzen (ook die zijn uitgesteld). Deelname aan vakbeurzen is topsport. Ik heb daar al eerder over geschreven. En bij topsport hoort trainen, altijd weer. Vakbeurzen zijn onderdeel van een sales traject. Vakbeursdeelname vereist echter een andere Lees verder…

Communiceren

NIET NU, MAAR STRAKS

In de huidige situatie moet je er niet aan denken maar na de zomer, als de vakbeurzen weer van start hopen te gaan, is een actief uitnodigingsbeleid essentieel. Door je doelgroep perfect in kaart te brengen kun je uitstekende uitnodigingen maken. Tailor-made. Waarde creëren en trots uitstralen zorgt dat bezoekers graag op jouw stand zullen komen. Wat is je doel? Wie wil je zien en spreken? Wat wordt je boodschap? Geef invulling aan hospitality en Lees verder…

Communiceren

NIET ALLEEN VISUEEL

Voorlopig zijn er geen vakbeurzen in het vooruitzicht. Maar dit geweldige medium zal over een tijdje weer alle deuren gaan openen. Het is van groot belang dat je zicht op je bezoekers hebt tijdens elke vakbeurs. En dan niet alleen visueel. Bedenk vooraf goed wie je wilt bereiken én waarom. Maak keuzes en stem je strategie daarop af. Weet wanneer je doelgroep ‘in huis’ is en help ze om juist naar jouw stand te komen. Lees verder…

Communiceren

EEN GOED PLAN IS DOORDACHT!

Als over een tijdje de vakbeurzen wereldwijd weer van start gaan zien we weer de mooiste stands. Maar voor dat die er staan gaat er een flink traject aan vooraf. Een prima moment om nu al vast over na te gaan denken. Standbouwselectie voor een vakbeurs. Pfff, daar kan ik meerdere boeken over schrijven. Gelukkig zijn er veel goede standbouwers en die kunnen alleen perfect acteren als het gehele voortraject pico bello is. Dus niet Lees verder…

Communiceren

ONDERSCHEIDEN

Na de zomer zullen er vast weer vakbeurzen van start gaan. Dan is het van belang om je echt weer te gaan onderscheiden. Met alle zorgen van vandaag kun je dat bijna niet voorstellen maar toch is het zo. Onderscheiden. En is dat nu alleen met die mooie stand op de vakbeurs? Nee, het is een mentaliteit en iets dat in je DNA als organisatie dient te zitten. Vakbeurzen zijn kostbaar en de achtergestelde omzet Lees verder…

Communiceren

STRAKS

Na het verslaan van het virus en het effect van de opgebouwde groepsimmuniteit gaan we weer flink opbouwen. Natuurlijk, volle kracht vooruit! De komende tijd kunnen we uitstekend benutten door plannen te maken voor ‘straks’. Want ‘straks’ is er weer volop ruimte om aan vakbeurzen deel te nemen en producten en diensten te verkopen. Nu staat je hoofd daar mogelijk niet naar. Ik heb besloten om je de komende tijd een heleboel prikkels en tips Lees verder…

Boodschap

VOORDEEL VOOR STRAKS

Ach een visie, we doen al jaren mee aan die vakbeurs dus nu ook weer. Klinkt dit bekend? Tijd om even goed de gedachten te herschikken. Ook in deze tijd dat veel vakbeurzen vanwege het virus worden uitgesteld. Straks heb je er voordeel van. Een visie over deelname is essentieel en zorgt voor focus. Het is feitelijk het begin van het hele proces van deelname. De basis voor het totaalproject. En dan gaan plannen, motiveren Lees verder…

Communiceren

WEES ACTIEF

Wie wil je nu eigenlijk graag als bezoeker hebben op je stand? Dit lijkt een eenvoudige vraag maar staat het antwoord in de doelstelling van de beurs? Zicht op je bezoekers hebben tijdens de vakbeurs is essentieel. En dan niet alleen visueel. Bedenk vooraf goed wie je wilt bereiken én waarom. Maak keuzes en stem je strategie daarop af. Weet wanneer je doelgroep ‘in huis’ is en help ze om juist naar jouw stand te Lees verder…

Communiceren

IEDEREEN OF SELECTIEF?

Is het totaal aantal bezoekers van de vakbeurs nu echt relevant. Ik vind van niet. Veel vakbeurzen schermen met het totaal aantal bezoekers op een event. Het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit. Welke boodschap ga je dus uitstralen in de aanloop naar de vakbeurs en tijdens het event? Iedereen of selectief? Bekende problematiek? Vaak komt dit op de agenda en verdwijnt weer net zo snel. Een boodschap dient helder te zijn, ‘open’ en Lees verder…